Wil je ook eens op het Van Oeckelenorgel spelen?

Dat kan! Tot voor kort konden (amateur)organisten dat op elke tweede zaterdag van de maand, maar het kan nu ook op andere momenten, als je maar tijdig van te voren een afspraak maakt met de ‘hoeder van het orgel’, Hans ter Heijden. Dit kan per e-mail via programmering@nicolaaskerk.nu of mobiel: 06 51 05 65 65. Een vrije gift voor het orgelfonds wordt erg op prijs gesteld.

Meer weten over het orgel? Zie dan – o.a. voor de dispositie – de Orgelsite of bekijk het interessante rapport dat Hans Fidom, hoogleraar orgelkunde aan de VU in Amsterdam, in 2017 over het Van Oeckelenorgel schreef. Overigens staan er op deze websites nog foto’s van het interieur van de kerk voordat deze verbouwd werd tot (muziek)theater, dat in 2021 in gebruik werd genomen. Zie ook hier.

Dit is een initiatief van de ‘Culture Club’ van Podium Nicolaaskerk.