De snaar die je raakt

zo 14jan

Sint Jansstraat 8 Kloosterburen

KINDEREN TOT 16 JAAR: VRIJE GIFT (NA VOORSTELLING)

De neefjes van de gitaar worden ze wel genoemd: de banjo, mandoline, ukelele en steelgitaar. Ze spelen een grote rol in de Ierse folk en de Amerikaanse country, blues en bluegrass. Het zijn ultieme sfeermakers, maar welke is welke? Speciaal voor Podium Nicolaaskerk brengen Wander van Duin en Wyger Smits een afwisselend programma waarin deze instrumenten extra uit de verf komen en de luisteraar ook iets te weten komt over de achtergrond van de instrumenten.

Wyger Smits en Wander van Duin, ook wel bekend als ‘Hollewaai’ staan al meer dan drie decennia samen op het podium. Met tweestemmige zang en instrumenten zoals gitaar, banjo en mandoline brengen ze een repertoire van Americana, Ierse folk en een vleugje blues. traditionals, eigen werk en songs van Old Crow Medicine Show, Bob Dylan, Townes van Zandt, Neil Young, Richard Thompson en anderen worden met een aanstekelijk enthousiasme gebracht.