Praat mee over de toekomst van Boerderij Oldenklooster

vr 16jun

19.30 uur

SintJansstraat 8

In 2021 is Coöperatie Klooster&Buren eigenaar geworden van de kloosterboerderij Oldenklooster, een rijksmonument in hartje Kloosterburen. Daarmee is de ketting Oldeheem-Kloostertuin-Nicolaaskerk-Oldenklooster compleet. Oldenklooster heeft te kampen met veel achterstallig onderhoud. Behalve een ingrijpende restauratie gaat wat ons betreft vooral de indrukwekkende schuur een nieuwe bestemming krijgen. De boerderij moet zich te midden van de vier overige kralen gaan ontwikkelen tot een een waardevolle en dynamische plek voor de 5 dorpen die Klooster&Buren tot haar werkgebied rekent. Geef ons de 5, reik ons de hand en denk met ons mee.

Op vrijdag 16 juni 2023 om 19:30 uur willen we in de Nicolaaskerk laten zien hoe ver we zijn, aan welke ideeën wij tot nu toe hebben gedacht en zijn we benieuwd naar uw mening. Na inloop, koffie en introductie, houdt de in Kloosterburen woonachtige archeoloog Sierd Jan Tuinstra een inleiding over de geschiedenis van Kloosterburen, klooster en Oldenklooster. Omdat Klooster&Buren zich verbonden weet met de inwoners van dit gebied willen we graag met u in gesprek om de toekomst van de boerderij te bespreken.

Wij stellen uw komst en ideeën zeer op prijs!