Boukenweek mit Grunneger schrievers

Sint Jansstraat 8, 9977 RT Kloosterburen

€ vrije gift

Grunneger Veurleesmirreg mit zes Hogelandster schrievers

Fré Schreiber uit Middelstum zet zich al decennia lang in voor de Groninger taal. Voor zijn nieuwste project vroeg hij een aantal bekende Groninger schrijvers om een verhaal of gedicht. Antoinet Pastoor maakte er sfeervolle illustraties (linosnedes) bij en hijzelf lardeerde het met Groningse wetenswaardigheden. In november jl. verscheen Winterbouk bij uitgeverij Vliedorp in Houwerzijl. Het was snel uitverkocht en inmiddels is er een tweede druk. Vanmiddag lezen de schrijvers/dichters eruit voor. Uiteraard in het Gronings!

Presentatie: Fré Schreiber

Schrijvers/dichters: Ingeborg Nienhuis, Bé Kuipers, Nane van der Molen, Kunny Luchterberg, Klaas Pieterman, Fré Schreiber

Muziek: Henk Aikema (Grunneger zang en gitaar)

Deze 'Veurleesmirreg' kwam tot stand dankzij samenwerking van het Centrum voor Grunneger Toal en Cultuur (Fieke Gosselaar) en de Culture Club van Podium Nicolaaskerk.

De toegang is gratis ('vergees'), maar een vrije gift wordt op prijs gesteld.

Reserveren kan per e-mail: programmering@nicolaaskerk.NU