Folk: Linde Nijland en Bert Ridderbos

zo 14apr

Sint Jansstraat 8 Kloosterburen

Bert Ridderbos maakte in het verleden onder andere deel uit van de Groningstalige groep Törf; Linde trad al jong op met het zangduo Ygdrassil en later solo als singer-songwriter.

Samen maakten de twee muzikanten een avontuurlijke, muzikale reis over land van Nederland naar Bhutan, waarbij ze samenspeelden met muzikanten in Iran, Servië, India en Bhutan. In 2009 gaf Linde een gastoptreden bij een reünieconcert van Fairport Convention in de Barbican Hall in Londen.

Ook toeren Bert en Linde regelmatig in Engeland, waar tevens een deel van hun muzikale inspiratie vandaan komt, naast invloeden uit de Amerikaanse, Ierse en Schotse folk. Er komen ook liedjes in het Gronings voorbij. Onlangs kwam hun nieuwste album ‘Ten Years’ uit, met daarop veel nieuw eigen werk van Linde, dat genomineerd werd voor de prestigieuze ‘Preis der Deutschen Schallplattenkritik’.

Dit concert is een activiteit van de 'Culture Club' van Podium Nicolaaskerk