Groninger Troebadoer Jan Henk de Groot

zo 17nov

Sint Jansstraat 8, 9977 RT Kloosterburen

Nadat Jan Henk de Groot de DvhN streektaalprijs won voor zijn albums 'Weerom' en 'De Wolf is trug' volgden er succesvolle theatertours met en zonder Troebadoers Edwin Jongedijk en Alex Vissering.

Afgelopen jaar verraste Jan Henk met zijn album 'Fiene'. Met Harmen Ridderbos achter de knoppen werd een nieuwe elektronische sound gecreëerd die landelijk ook hoge ogen scoorde en een uitverkochte Oosterpoort opleverde. Speciaal voor Podium Nicolaaskerk brengt Jan Henk solo akoestisch oud en nieuw werk.

Carlo Deuten RTVDrenthe: 'De Groot heeft de gave om de kleine en grote dingen in het leven in een liedje te verpakken. Authentiek en herkenbaar voor de luisteraar. Hij lijkt daarmee hetzelfde (fiets)pad te bewandelen als Daniël Lohues.'

Dagblad van het Noorden: 'Baldadig, grappig en ontroerend'. 'De Groot is een geweldige entertainer, zanger en verhalenverteller die zijn publiek meeneemt op reis door zijn leven en op meerdere niveaus weet te raken.'

Radiomaker en tv-presentator Frits Spits roemt het album ‘De wolf is trug’ als ‘ongelofelijk goed!’, vergezeld van 5 sterren.

Deze voorstelling is een activiteit van de Culture Club van Podium Nicolaaskerk.