Duo Rijn en Veen: Van Bach tot Pärt

zo 04feb

Sint Jansstraat 8 Kloosterburen

€ vrije gift

Gerard Bus en Manon ter Steege werken al jaren nauw samen bij het Emanuelkoor te Roelofarendsveen, Gerard als organist en Manon als dirigent. Daaruit is spontaan het duo ‘Rijn en Veen’ ontstaan. Het begon met af en toe een kort werk uitvoeren tijdens de viering. Inmiddels geeft het duo regelmatig koffie- en matineeconcerten.

Gerard Bus is leraar geweest in het basisonderwijs. Hij volgde orgel- en pianolessen bij o.a. Thijs Kramer, Adriaan Blankenstein en Gerard Akkerhuis. Bij Mark Heerink en Marc Schaap behaalde hij zijn orgel- en directiediploma's. Momenteel volgt hij orgel- en pianolessen bij Jan Raas. Hij is vaste organist bij het Emanuelkoor van de St. Petruskerk te Roelofarendsveen.

Manon ter Steege is een geboren stadjer en heeft haar Conservatoriumdiploma viool behaald aan de Hanzehogeschool in Groningen. Daar studeerde zij bij Jeanne Lemkes-Vos. Later volgde er een BIK-diploma (Beroepskunstenaar In de Klas) bij de HKU, alsook een koordirectiediploma Kerkmuziek bij het bisdom Rotterdam. Manon geeft les bij het Muziekcollectief Leiderdorp en muziekvereniging Eensgezind in Nieuwkoop en is violist bij duo Rijn en Veen en het Promenade Orkest. Bovendien dirigeert ze het Emanuelkoor te Roelofarendsveen.

Foto: Violist Manon ter Steege en organist Gerard Bus in de Petruskerk van Roelofarendsveen. Fotograaf: Liang Mollema.

Reserveren per e-mail via programmering@nicolaaskerk.NU