Boekenweek met Fieke Gosselaar

zo 12mrt

SintJansstraat 8, Kloosterburen

Fieke Gosselaar werd geboren in Finsterwolde, studeerde in Groningen en woont inmiddels op het Hogeland in Eenrum. Ze debuteerde met de dichtbundel Nova Zembla. Vooral in haar tweede roman Het land houdt van stilte (2018), komt het Groninger landschap sterk naar voren.
Ze schreef voorts columns voor RTV Noord en treedt regelmatig op met haar poëzie en verhalen. In het voorjaar van 2022 verscheen haar roman Als je ze kent. Het verhaal beschrijft op een realistische manier de problemen waar het personage Nora tegen aan loopt na jarenlang met schulden te hebben geleefd. Het is een heldere en hoopvolle roman over saamhorigheid in de wijk en het overwinnen van onbegrip.

Het optreden van Fieke wordt afgewisseld met muziek door het JongTalenKlas-strijkkwartet van het Prins Claus Conservatorium in Groningen, met Lyke Nota (viool 1), Vera Backer (viool 2), Niek de Boer (altviool) en Joost de Boer (cello). Deze vier jonge musici speelden ook vorig jaar op Podium Nicolaaskerk de sterren van de hemel. Het publiek was laaiend enthousiast!