Et Cantorum brengt ‘Licht in duisternis’

In een volle Nicolaaskerk gaf kwartet ‘Et Cantorum’ een prachtig concert met onder meer Christmas Carols. De zangers brachten ‘Licht in duisternis’, de juist gekozen titel van hun programma. Het publiek genoot en zong ingetogen het bekende kerstlied ‘Stille nacht, heilige nacht’ mee. Na afloop was er warme chocolademelk en natuurlijk glühwein!

‘Et Cantorum’ bestaat uit sopraan Nelleke de Ruiter, alt Gea Bakker, bas Hans ter Veen en bariton Herman Postma. Zij zingen inmiddels al meer dan 10 jaar samen, ook in Kamerkoor ‘Moderato Cantabile’. In de afgelopen jaren hebben ze een veelzijdig, voornamelijk klassiek repertoire opgebouwd, van Bach, Bruckner en Rachmaninoff tot hedendaagse componisten zoals Ola Gjeilo en Karl Jenkins.